- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 19 januari 2010

Kafferep i vinterskrud

Telefonen ringer.


- Hej! Mitt namn är X X:son. Vi är tio tjejer som brukar träffas och ha syjunta. En tjej som är med, brukar läsa din blogg.

- Hej! Så roligt!

- Hon berättade att du brukar ha kafferep på sommaren, stämmer det?


- Ja, det stämmer bra det.

- Vi har en liten fråga... Kan man "beställa" ett kafferep även den här tiden på året? Vi skulle så gärna vilja göra något tillsammans. Du vet... det är ändå aldrig någon som handarbetar på våra möten. Vi träffas mest för att skratta och ha kul. Att gå på kafferep, lät ju så himla mysigt!

- Ja, det går bra! Det kommer faktiskt hem ett gäng idag som "beställt" ett kafferep.


Och vet ni - Mötet med de som kom hem ikväll blev magiskt! Hela min själ och vårt hem är uppfyllt! Av sagor och berättelser. 

I nästa inlägg får du veta mer.



Kram Sussie

17 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ÅÅå Sussie..nu fick jag rysningar..du vet den där kafferepsrysningen...:)...mmm blev nästan lite avis nu..förstår om ni hade det härligt..väntar spänt på att få "höra" mer..kram..Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Men Sussie, vad härligt! Ja, det är jag och Pia som är vakna och suckar efter ditt underbara kafferep. Vi har ju varit med och vet vad det innebär.......
Ska bli kul att höra vidare. Åh så glad jag är för din skull. Så gott med den där härliga energin.
Kram på dig min vän!
Mia

emilias gömmor... sa...

Det var väl kul! Du får nog snart öppna en kaffestuga!

Kram Mimmi

Villa Nordåker sa...

Åh, vad härligt mysigt det låter.

Väntar med spänning på fortsättningen.

Kram
Malin

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vad mysigt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Annika sa...

Vad härligt.... blir precis som Pia avis för jag vet ju hur mysigt det är..... o sagor o berättelser passar ju bra en mörk januarikväll....:) nu ska du se att allt rullar igång.... o te sômmarn blir dä rusning....:) väntar på mera..... Kram Annika

Louise sa...

Det där låter alldesles härligt! Vilken mysig grej med kafferep!

Bitte sa...

Vad mysigt med kafferep och att det kom hem helt okända människor till dig. Det är alltid lika spännande och givande med nya möten :-).

Det ska bli kul att få läsa mer om det!

Kramar
Beatrice

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad mysigt! Önskar jag kunde komma också!kram

färgtrappan sa...

Hej
Mmmm, kafferep vad härligt...Här sitter jag just nu helt ensam med min favoritmugg fylld med kaffe och nybakt kardemummakaka, men det är mysigt det med...

Ha en fin onsdag, imorgon är det åter dags för ett miljöinlägg :)

ANNIKA sa...

Dina kakor ser härligt goda ut mums...
Kafferepen hos dig börjar bli berömda så nu blir det nog fler...
kramar ANNIKA

vardagsvitt sa...

Oj så mysigt, synd att jag bor på fel ställe.
Tänk bara att få välja bland dina underbara koppar, mmmmm.
Det var en underbar ide att fixa kafferep på gammalt hederligt vis!
Väntar med spänning på vad det gav för härlig stämning!
Kram Marith

Design A Cake sa...

Åhh, så mysigt med kafferep!!!

Det är något jag skulle vilja starta, men min omgivning vill ju undvika sötsaker - byta vänner eller vad???

Det ser så mysigt ut med kaffekopparna, hembakta kakor o allt. Visa gärna fler bilder o kanske en liten berättelse från vissa kafferep som kännts speciella?

Ett stort lycka till!

Millygarden sa...

Haloj där men va du är duktig som fixar så bra. vilken kul ide!

Kram Marina

Möllebacken sa...

Men Gud vad KUL! vad härligt! Ser fram mot fortsättningen på "kaffereps-historien! Det är ju därför man vill titta in "hos dig" på din blogg. Du har så mycket att berätta som du delar med dig av.
Kram Pella

StrandviksVillan sa...

Låter jättekul och trevligt!
Spännande att du blir "kändis" för dina kafferep :) Ser så fint ut!

Lycka till!
Ann-Christine

Bibbi sa...

Jag går fortfarande som på moln, en verklighetsflykt mitt i vardagen. Va lyxigt det kändes från början till slut!
kram Bibbi