- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 21 september 2009

Oooops! :-Þ

En, av fördelarna med att jobba med ungdomar, är att man alltid har någon att fråga, när det gäller data och IT. Och man tvingas "hänga med" i deras värld. Det håller sinnet ungt, kan jag lova. Idag har jag till exempel lärt mig att göra smajlisar - hur bra är inte det?

Istället för den tråkiga gubben :-P kan jag nu istället göra så här:

Skämt åsido - av en elev fick jag tips på en otroligt rolig sida idag. Google SketchUp heter den. Man kan rita tredimensionella hus med hjälp av programmet. Det är gratis och finns att hämta hem här.

Och det passar som hand i handske för mig just nu...

...har nämligen träff med Byggnadskontoret på onsdag eftermiddag.

Ooops! Nu fick ni visst en ledtråd till :-Þ

Kram Sussie - som lovar foton i nästa inlägg.

7 kommentarer:

Louise sa...

Javisst jag håller med dig om att man kan lära sig massor av barn och unga som kan vara både nyttigt och roligt!
Låter intressant med byggnadskontor. Ser fram emot ditt nästa inlägg! ;)

♥ Pia... sa...

Oja..håller med ...man lär sej av desse ongdommane.....jag har ju förmånen at ha en data snille te son som tur är..fast å andra sidan så bor han int hemma..så då får jag fixa och dona själv...den där gubben du gör då..har inte jag lärt mej..får jag fundera lite..men ♥..kan jag ialle fall göre..:)..Byggnads..spännande ..vadmånne de bliva te slut??..kul..för dej som kommit sååå långt nu..själv stamper jag i bakhasera på mej själv...kram och ha de gött..Pia

Camilla sa...

Gokväll!
Det är kul när man kan få hjälp o tips av de yngre,men oftast får man höra ett suckande från dem,de tycker nog att jag är ganska trög när det gäller datorer.
Låter spännande med byggnads-kontoret...är sååå nyfiken!

Kramar från Camilla

Jennyshemochharmoni sa...

Jag blir supernyfiken! Inte hålla på halster nu ;) ;) KRAM!

Rummet för välbefinnande sa...

Den där gubben, den kan jag behöva kunna också känner jag xxxx och det var där den skulle varit isåfall "fniss"
Håller tummarna på onsdag - ÄNTLIGEN säger jag bara i värsta Gert Fylking stil.
Tack för att du är min vän Sussie, bara så du vet!
Kram Mia

Lotta-livets väv sa...

Då väntar vi med spänning på nästa inlägg...foton är kul!
Hooppas Liseberg var häääärligt och att musiken gav hänförelse och lycka.
Kram
/Lotta

Kallholmen sa...

Du håller oss på halster..... men snart får vi väl veta.
Så här låter det hemma hos oss när jag sitter vid datorn.
-Wille sluta hänga mig över axeln(arg mamma)
-jamen du är ju så långsam(uttråkad son 12 år och milsvidd bättre på datorer än mamma)
Kram Malin