- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 12 september 2009

Möjligheterna är oändliga!

Om man vill nå ett mål, kan det ibland vara bra att omge sig med sk. aforismer. En aforism är ett kort och tankeväckande citat eller påstående.Det kan vara citat på väggen, skyltar, stenar eller annat som passar just Dig.

Jag fick en så fin skylt av min goa vän Maria häromdagen.

Det står: BELIEVE. When you believe in yourself, the possibilities are endless...

Och visst är det så. Tillsammans med en låttext som också passar in, önskar jag er alla en stor portion självkänsla och en rejäl dos självförtroende.

För ni vet väl: Allt går. Och det som är omöjligt, tar bara lite längre tid!

Eller som vi säger i Värmland: Dä årner säj, annars kvetter dä!

Vingar har vi alla fast de inte syns och flyga kan vi, om vi bara vill
Drömmar har vi alla som inte alltid ryms, innanför de ramar som finns till
Så öppna dina sinnen och släng rädslan överbord, för om man lever blott på minnen
ja, då tappar man sitt mod.

Kram Sussie - och tack Maria för att du alltid förgyller min tillvaro!

12 kommentarer:

Maria. Hey sister, go sister! sa...

Du är bara SÅ bäst och jag älskar dig gumman! TACK! ;-)
"Believe in what you do and do what you believe in."

linnea-maria sa...

Vilken fin skylt! /linnea-maria

ANNIKA sa...

Härlig skylt och den passar ju så bra in hos dig just nu...
kramar ANNIKA

LantlivsAnette sa...

Tack söta du för de tänkvärda orden..jag ska ta dom och gömma dom i mitt hjärta, minnas och plocka fram dom...
Ibland vacklar man och tvivlar på vägen...
Kraaam Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh kära goa Sussie.
Det är så rätt, så rätt och jag suger i mig varenda stavelse av ditt inlägg idag.
Längtar så efter att ses!
Kram Mia

Hea sa...

Vilken fin skylt du har hittat! Hittade din blogg via Kallholmens, hit kommer jag fler gånger... Titta in på min om du vill...jag har en bit kvar innan den blir lika stor och fin, men det blir vitare och ljusare med tiden...

Camilla sa...

Vilken fin skylt!
Härlig text ...den ska jag tänka på ,den var verkligen fin.

Kramar från Camilla

Hanna sa...

Fin skylt.
Hanna

Malin sa...

Er så glad jeg har funnet din blogg!

Utrolig herlig og inspirerende:)

legger deg til listen min om det er ok:)

Klemmer Malin

Liljas Corner sa...

Vilket inspirerande inlägg och vackra texter. Tack!

/Nina
ps: jag minns inte om jag har kommenterat på din blogg tidigare, men har följt med den ett par veckor och tycker den är jättefin! Du ger mycket inspiration!

Vardagstugg sa...

Vilken vacker skylt och vilka fina ord..!
Fortsatt trevlig helg1

Annelie

AkH sa...

Jag älskar citat, de har ofta betytt mycket för mig (framförallt i tonåren). Den där skylten var jättevacker, fint citat, det var nytt för mig!
Fortsatt trevlig helg!
Anna-Karin
livetharochnu-akh