- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 15 april 2009

Inredningsbok "Romantiska Hem & Inspiration i Vitt"

Vårt hem ska vara med i en inredningsbok som utkommer sommaren 2009.

Det är en svensk inredningsbok i den vita, franska, romantiska, lantliga, shabby chic stilen.

Boken kommer att bestå av 8 kapitel med bilder från mer än ett 30-tal olika hem, och vårt hem är ett av dessa.
Boken kommer att innehålla över 400 inspirationsbilder och stor omsorg har lagts på omslaget så att boken likväl ska kunna användas som en detalj i hemmet.

Kanske kommer den att ligga bredvid mina vackra gamla nycklar på mitt skrivbord i hallen?
Titta på gammal nyckel och förundras över vilken omsorg som är nedlagd på den. På en av nycklarna kan man se en detalj i mässing. Allt bara för lyst.


Tack alla underbara människor som troget kikar in! Ni är guld värda.

Kram Sussie

32 kommentarer:

Elzie sa...

Vad kul. Ser verkligen fram emot den boken. Och jag är säker på att tjejerna som gör den kommer att lyckas med såväl omslag som innehåll.
Nog är gamla nycklar vackra alltid. Något annat än det vi själva sätter i dörrlåset, ha, ha.
Hoppas du får en solig och fin dag.
Kram Elzie

Annika sa...

Vad kul att Ditt hem är med i boken..... är ju inte precis förvånad...:) du hade det så fint..... o ja nycklar är nåt man går igång på..... har en kasse som ligger o väntar på den briljanta lösningen..... vill göra nåt av dom.... funderar..... Kram Annika

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst blir det spännande med boken, även jag kommer vara med både hemmifrån och affären.
Kram Tess

StrandviksVillan sa...

DU är guld värd som delar med dig av härliga bilder från ditt vackra hem!
Hoppas jag får tag i den boken!

Jenny sa...

Verkligen spännande med boken! Gissar att den kommer vara helt underbar när ert hem är med :) KRAM!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Home No.1 sa...

Hej det ska bli såå roligt att se vad de har åstadkommit, jag tror boken blir magisk!
Kram Annica.

Lauras gård sa...

Vad roligt!!! Det ska bli kul att bläddra i den boken. Ett och annat hem kanske man känner igen från bloggandet? Jag förstår att ditt hem kom med, det är såå vackert! Kram Stina

Våglyckan sa...

Gratulerar! När man kikar på bloggen så förstår man ju varför
:-).
Kram från mig
/maria

Rummet för välbefinnande sa...

Åhh, vilken fin header du gjort Sussie!! Du kanske har haft den ett tag (?) för jag har haft så dåligt med bloggtid ett tag nu så jag är inte riktigt up to date!
Ja, nu närmar det sig för utgivning av boken. Det ska bli spännande.
Så otroligt fina bilder du lagt ut och det väcker verkligen tanken när jag ser de gamla nycklarna. Vilken historia de bär på.....
Snart, snart, snart är det fredag och jag längtar inte ett dugg som du märker "fniss"
Ska bli så kul att ses igen.
Sköt om dig nu så får du ha en riktigt underbar dag idag.
Kramar i massor!
Mia

Nylyckan sa...

Hej! Den där boken måste jag också ha.Ingela är från min stad Kristinehamn. Då ska jag kika efter ditt hem. Kul! Kram Åsa

Skatan sa...

Kul med boken! Grattis :)

Nu skall jag ut en sväng i solen...

Ha en fin dag!

/anna

Hilsen fra landet sa...

Grattis! Hjemmet deres og alt kjærlig arbeid dere har lagt ned i det, fortjener å bli med i en bok.

Gårdsromantik sa...

Så spännande - jag har precis beställt hem boken till butiken - verkar bli en kioskvältare!

Kram Maud

lugnet sa...

Vad spännande!!! Ser framemot att bläddra i boken!!
Härlig och inspirerande blogg du har!!
Kram//Ulrica

Designe sa...

Vilken superfin header du gjort! Fina bilder! Skoj att du är med i den boken! Ser fram emot att titta i den och se bilder från en massa bloggare! Kram :)

Anonym sa...

vilken spännande bok ser framåt att inhandla ett x.vist är dom gammla nycklarn underbara har själv gjort en tavla av sådana. sist men inte minst vilken underbar blogg.

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag förstår verkligen att ert hem är med i boken. det är såååå vackert. Längtar tills boken kommer ...

Kram Viveka

sabina sa...

Kul att ni ska vara med!

Unknown sa...

Hejsan Vännen! Tror helt säkert att du kommer att kunna ha den framme året runt där! hihi! Värmer så att du skriver så fint om den! Kram Petra

Målargården sa...

Hej, hittade hit via annan blogg och tror att jag kikat in någon gång tidigare. Kan inte hålla reda på alla man är in och hälsar på hos.
Va kul och hedrande att få med sitt hem i en sån bok. Har kikat runt lite och du har ju verkligen ett sånt hem som skall vara med i en sån bok. Vet du var man skall kunna köpa den, är det en beställnigsvara eller hur gör jag för att få tag i den när det är dags?/ Kram Eva-Mari

Ardisia sa...

Ser verkligen fram emot boken :) Jag tror den kommer att bli såååå fin & inspirerande, tack att du ville dela delar av ditt hem med oss andra :)

Ja, ibland undrar man hur mycket mer energi och tid man lade på helt vanliga vardagsföremål förr i tiden. Och det kan vi respektera genom att köpa/skaffa hem dom och beundra dem.
Ha en bra dag! Kram

Camilla sa...

Hejsan!
Vad spännande med boken!
Den kommer jag att köpa.Jag älskar
inredningsböcker o tidningar.
Ni har ett vackert o omsorgsfullt renoverat hem så jag är inte förvånad att ert hem är med i en bok.
STORT GRATTIS FRÅN CAMILLA!

Helena sa...

Vad kul att ni ska medverka i boken! Gamla nycklar är verkligen fina!

Anonym sa...

Men gud vad kul! Och jag är inte förvånad... du är så himla duktig och värd det!

kram
Karina

Unknown sa...

Vad kul. Ser verkligen fram emot att boken kommer snart.
Faschinerande vilken tid de lade ner förr på att sakerna skulle va fina, som nycklarna t ex.
Ha de gött
Kram Maria

ANNIKA sa...

Hejsan!Grattis!
Vad spännande att va med i en bok. Har hört talas om den och anade nästan att ni skulle vara med...Ni platsar verkligen där med ert vackra hem.Boken kommer jag säkert att köpa,har sett att den går att förbeställa i vissa nätbutiker.
Den blir säkert en prydnad i många hem...
kramar från ANNIKA G

Millygarden sa...

Va kul! så spänande att få se alla fina hem! Jag har rwedan bokar ett ex av den!


Kram Marina

Solsjö - Under en vind sa...

Ska bli så kul med boken, vårt hem finns också med.....

Underbara bilder från ditt fina hem, precis som alltid!

Ha en go solig dag! Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Vad spännande det låter med boken. Den skulle jag gärna vilja ha sen. Kan man få tag i den i vilken bokhandel som helst eller någon webbshop?

Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Å så mycket fint jag hittade här!!! Ha en bra dag

Jeanette S sa...

Vad roligt - grattis!

Annika sa...

Så roligt och spännande att få vara med i en inrednings/inspirationsbok jag kommer definitivt vilja titta i den.
Du har verkligen hittat vackra nycklar, vad det gäller utformning och stil så var det bättre förr i det avseendet.
Hoppas du får en härlig helg
Kram Annika