- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


måndag 23 mars 2009

Vårtecken

Idag startar uppmaningen som Viveka på Humlebacken dragit igång - att visa vårtecken från olika delar av vårt land. Jätterolig idé!

I helgen sken solen och fick snön att smälta undan. Gatstenen blev synlig i gången framför huset.

Men i morse hade det snöat igen...
Ett lätt, pulverfint snötäcke...Skitiga bilar hör våren till om man bor som vi - längs med en grusväg. Maken blev som barn på nytt, när solen sken under helgen, och dikade för att få bort smältvatten efter snön. Tjälen sitter fortfarande i, så vattnet blir stående.

I höstas planterade jag massor av lökar under vårt rosenhavtornsträd. Det dröjer nog ett tag innan jag får se resultatet...
Vår vita förädlade syren trotsar snön och har fått riktigt stora knoppar.
Humlestörar...Ett vårtecken så gott som något - en surrande fluga i fönsterkarmen.

Och fast snön inte smält bort från verandans golv, så passade vi på att ta en fika i solskenet.
Kram Sussie

13 kommentarer:

Annalena sa...

Det var ju en rolig idé med vårtecknen! Blev lite full i skratt med skitiga bilar :D vi bor på landet och gissa hur vår bil ser ut :D Åh fika ute i vårsolen är väl det mest underbara man kan göra!

Skatan sa...

Hej!

Ja du, jag fick erfara ungefär det samma i morse. Det snöade. Det snöade heeeela dagen. Nåja, vi vet ju att våra påsktider brukar se ut så, men ändå blir jag lika överraskad varje gång. Jag väntar otåligt och naivt på våren!

Jag önskar en fin kväll.

Kram,

A.

Unknown sa...

Våren är enligt mig den mest underbara tiden på året. Allting väcks till liv, naturen genomgår en stor förändring, solen börjar värma och allt blir så ljust.

Kramis,

Vita små hjärtan sa...

Så fint när våren kommer smygande! Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Men det blev ju fullt med mysiga vårtecken fast ni har snö:) Allt behöver ju inte handla om blommor, eller hur:)
Kul att du ville vara med
Viveka

ANETTESHUS.COM sa...

Flotte bilder!!!

Klem Anette:)

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh vad roligt att du också är med och visar vårtecken...det är så roligt att få se hur våren har kommit i olika delar av vårt land..
Att sitta ute och fika, det är ett bra tecken...och gott..;)
Kraam Anette

Evas Paradis sa...

Hej Sussie
Havtornsträd står på min inöpslista nu i vår ... tycker de är såå fina! En massa lökar vid foten låter ju underbart ... hoppas på ett kort senare ;-)
Kram Eva

Rosenvit sa...

Bara det att solen står högre på himlen är ett vårtecken fastän det ligger snö hos er.
Flugan gillar jag...på bild alltså.

Glad vår!
Anna

Anonym sa...

Vilka fina vårbilder,känner igen det där med skitiga bilar,annars är det bara att NJUTA...
Kram Camilla

Nylyckan sa...

Hej! Gillar dina vårtecken bilder. Till och med flugan var lite rolig att se. Jag tycker sisådär om de annars. Kram Åsa

Tessie sa...

Jag tycker att du har en vacker trädgård i vinter skrud :)

Kram Torparfrun

Anonym sa...

Oj, förlåt vänne, faktum är att hela Värmland hade ramlat bort... *skäms. Jag fattar inte vad jag gjort, men jag vet att du var med innan. Värmland och Uppland hade försvunnit helt... Inte bra:(
Jaja, nu är du på plats igen:)
kram