- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 6 december 2008

En liten kyrka


Plötsligt stod den där!
Liten, gammal och bortglömd.

Hittade en underbar liten kyrka på en loppis för en tid sedan. Den är gjord i något gipsaktigt material och jag förstår att den är gammal.

Trots materialet har den alltså överlevt många jular utan att gå sönder. Ska göra mitt bästa för att bevara den jag med. För hos mig får den stanna *ler*
Tror jag ska sätta en pepparkaksdeg idag! Börjar bli dags att ta tag i julförberedelserna på allvar.
Kram Sussie

22 kommentarer:

Kallholmen sa...

Vilken söt kyrka. Ett underbart julpynt, jag har en krubba som jag älskar att ta fram till Jul.
Hoppas du får en mysig andra advent.
Carolina

Annika sa...

Vilken fin liten kyrka du hittat.. har varit på jakt efter en sån där med musik i nu i flera år men misslyckats... hoppas det står en o väntar på mig i morrn när jag ska på adventsloppis.... ha nu
en riktigt skön helg.... Kram Annika
Ps... tack för kommentaren.... den värmde.... lika mycket som kragen..:)

Compact Garden sa...

Vilka fina julbilder, lycka den som hittar en sån fin kyrka/Anne

Rummet för välbefinnande sa...

Fin krona du har på ljuset :-)
Önskar att jag också hittar mig en vacker, vit kyrka någon gång......
Hoppas du får en fin dag nu med pepparkaksbak och "för-julsmys"

Kram Mia

Annas skattkammare sa...

Vilken urgullig kyrka!! Förstår att du blev glad över den.. =)
Ha en skön helg!
Kram /Anna

Strikkelise sa...

Å, så fin kirke! En sånn er jeg også på jakt etter :)

ANNIKA sa...

Jättefin liten kyrka.Den var lagom stor dessutom.Åh vad gott med hemgjorda pepparkakor...Det har jag inte bakat på många år,kanske dags nu...
Ha en mysig 2:advent!
kram Annika

Anonym sa...

Riktigt fin kyrka!! Mycket finare än de som finns med musik i tycker jag.... Lycko dig!! ;)

Ha en go kväll, Jennie

Anonym sa...

Jättesöt kyrka,när jag såg din kyrka så kom ett minne från min barndom upp, min farmors kyrka. Hon hade en liknande kyrka, det är otroligt sött.
Trevlig advent
Kram Annica

Millygarden sa...

Vilken fin lite kyrka du fyndat! Loppis är ju verligen roligt!! Man fyndar så braiga saker hela tiden.

Trevlig helg!

Kram Marina

Veronica sa...

Kyrkan ser helt ljuvlig ut! Jag förstår varför du föll pladask för den, det hade jag också gjort!

Kram Veroncia

Anonym sa...

Vilken underbar liten kyrka :o)

Petra C sa...

Det var en jättesöt kyrka du hittat! Ta väl hand om den.

linnea-maria sa...

Vad trevligt! Den är söt. /linnea-maria

Inspiration i vitt sa...

Hej Sussie vad attans gullig din lilla kyrka är, tänk vad fint det är med kyrkor på jul.
Du visar alltid så fina bilder som man blir inspirerad av.
Kram/Ingela.

Vitt och nött sa...

va fin kyrka du har hittat! Å vilket underbart bord den stod på!! vill oxå ha ett halvmånebord..

Kram!

Frida sa...

Vilken söt kyrka, gillar små julkyrkor mina föräldrar har en som spelar.
Hoppas du får en trevlig 2:a advent!
Kram Frida

Frida sa...

Vilken söt kyrka, gillar små julkyrkor mina föräldrar har en som spelar.
Hoppas du får en trevlig 2:a advent!
Kram Frida

Anonym sa...

Your home is beautiful!

A Reader from California

Moodboardwithflowers sa...

Hej.. kolla in i min blogg idag vet ja!

Eleonora sa...

Vad vacker kyrkan är.
Hoppas du fick en riktigt underbar andra advent,
Kram Eleonora

LENA sa...

Jag håller verkligen med, enkel och fin!
På loppis kan man allt hitta fina saker.
trevlig blogg, med många fina saker att inspireras av.