- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


fredag 21 mars 2008

Mitt hundrade inlÄGG!

Vårt Årstidsskåp har fått ny inredning.


En del årstider och högtider är mer förknippade med vissa människor än med andra. Påskens tankar går till Astrid, som lärde mig uppskatta påsken på ett helt nytt sätt.

Vi brukade inte fira påsken hemma hos mig speciellt mycket när jag var liten. Därför var det en ny känsla av traditioner och glädje när Astrid blev min svärmor. Hon hummade och sjöng, ståendes vid spisen, och fullkomligt svämmade över av glädje när hon fick pynta med påskliljor och små kycklingar.

Hon sa alltid att påsken var så härlig, för det fanns inte så många måsten. Allt blir lättare, ljusare och mer fullt av liv...

Sedan urminnes tider har ägget varit symbolen för liv. Varför?

Kanske för att ett ägg ser fullkomligt dött ut på utsidan. Nästan som en sten. Sen börjar skalet spricka och fram kikar en liten, levande varelse!

Därför: En äggstra stor kram till er alla!

/Sussie

5 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Vilken klok svärmor du hade.Jättemysiga saker i ditt årstidsskåp....kul idé att samla alla barnens pyssel i ett fint skåp,där dom verkligen får synas.
Ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram/Gunn

hemtrevnad marie sa...

Vilket fint årstidsskåp!Din svärmor hade en underbar inställning om påsken!
Ha en härlig påsk!!

Millygarden sa...

Vill Bara önska en riktg Glad påsk..

Kram Marina

MiaMaria sa...

Oj så många inlÄGG du gjort.....

Hoppas ni får en mysig PÅSK!
Miamaria

Randi sa...

Vilken underbar svärmor du verkar ha.
Det hade jag också - minns henne med saknad.
Önskar dig också en riktigt fortsatt
GLAD PÅSK!
Kram Randi