- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 1 mars 2008

Med POTENTIAL som argument!

Kommer ni ihåg skrivbordet som dottern ratade?

(Tack Peter , Min lilla vita , Under en vind ! Jag kan länka nu, jag kan!
Tack vare er!


















Det är något visst med skrivbord. Just detta är inget märkvärdigt eller ovanligt, men förhoppningsvis blir det vackert när det blir målat och klart. För det är precis vad jag ska göra under helgen. Måla!


























Jag köpte det på auktion för exakt 20 år sedan. Det stod i ett hus som skulle rivas. Skabbigt med sprucken fanér och ett och annat maskätet hål.... Men ni vet väl det där med POTENTIAL :-)
























Gav alldeles för mycket för det, det kommer jag ihåg. Fattig student som jag var. Men med POTENTIAL som argument kan man övertyga alla inklusive sig själv.

Till alla människor med POTENTIAL:

En stor kram! /Sussie

34 kommentarer:

Lillafruluva sa...

Jag hade också problem med länkarna! Markera det ord du vill använda som länk, tryck sen på länkknappen så kommer rutan upp där du skriver in adressen till länken. Hoppas du blev klokare av det!

Peters Projekt sa...

Hallojsan igen!

Kunde inte undvika ditt "rop på hjälp" ang. länkar etc. Har hjälpt ett antal bloggerskor med länkeriet både på huvudsidan och i högerspalten.

Jag återkommer via mail med lite tips & trix - det blir så tekniskt och tråkigt i kommentarsfältet annars ;) Eller så kan du maila mig med de konkreta frågor du har.

Som dom säger i Norge - ha dééééé!

:P

Evas Paradis sa...

Kommer ju att bli jättesnyggt ... vilka välsvarvade ben ¨... *fniss*
Verkar vara många som är i målningstagen denna helg ... själv försöker jag mest vila upp mig efter en jobbig vecka på jobbet och inför en ännu värre vecka som kommer ... *suck*
Kram Eva

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

UNDERBART!!!!Vilket fint skrivbord!!det kommer bli ännu finare med din kreativitet!kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Oj vilket vackert skrivbord, ang. länkar, jag undrar skriver man inte bara adressen så blir det en länk?
Tyvärr inget dataproffs men prova.
Kram Ulla-Bella

sabina sa...

Det blir säkert jättebra! Ska det va i nya hallen på vinden?

Är inte så bra på det där med att länka men jag hoppas du får bra tips av nån annan... Så kan jag också lära mig! ;)

Solsjö - Under en vind sa...

Vackert skrivbord!!!

Ska försöka här.....Om du vill länka till min sida tex....(enklast med ett konkret exempel...)
Skriv in "Under en vind" i din text där det ska stå. Markera mitt bloggnamn...klicka på symbolen som ser ut som två ögon i rutan där man gör inlägg (bredvid typsnitt, färg osv...) Där kommer en ruta upp med två rader, på den undre står det http:......efter det skriver du in www.underenvind.blogspot.com och trycker OK! Publicera inlägget och kolla om det fungerat!
Du gör likadant när du vill hänvisa till ett tidigare inlägg som du själv har gjort!
Skriv tex Klicka HÄR! Markera ordet HÄR, tryck påögonen och skriv in din bloggadress och rubrik/datum för det inlägg du vill hänvisa till. Svårt att förklara...Om du vill hänvisa till ett tidigare inlägg om skrivbordet så leta upp det först och klicka på det....då får du fram just det inläggets rubrik och siffror....
det kan stå så här hos mig tex....www.underenvind.blogspot.com/2007/12/lördags-pyssel.html

Hoppas att du förstår, hör gärna a dig igen annars! Kramis och en fortsatt skön helg!

Karin Krut sa...

Otroligt vackert skrivbord. Jag förstår att du fastnade för det. Det är verkligen ovanligt, har aldrig sett ett liknande. Jag tror det är dom svängda benen som gör det :) Själv har jag släpat hem ett till skrivbord.. hmm börjar tro att Lasse har rätt när han säger att jag samlar på såna ;)
Ha en skön lördag
Kram Karin

Hilsen fra landet sa...

Jeg synes egentlig ikke det er så ordinært, det vil passe perfekt inn hos dere.

Er spent på hvordan maling/overflatebehandling og nyanser du vil velge...

God helg! :-)

Liten Bod sa...

Det var verkligen inget vanligt skrivbord tycker jag! Fantastiska kurvor :) Kommer att bli ännu finare säkert, när du fått trolla lite. Kram, Tina

Mitt Egnahem sa...

HEJ!
Har själv TRE skrivbord som väntar på målarfärg. Men inget har så snygga ben som ditt... Vart tar bordet vägen sedan? Tack förresten för dina bilder från badrummet- otroligt snyggt o inspirerande. Ha det! (säger vi i Värmland med!) Mitt Egnahem

Ann-Catrin sa...

Ja där ser man ju potentila så det bara visslar om det.. kommer bli sååå snyggt!!!
kram A-C

Lallis sa...

Men OJ så fint!
ha en riktigt fin söndag.
Kram!

Elzie sa...

Vilket härligt skrivbord. Ser så sirligt ut med de svängda benen. Kommer att bli toppen när du är färdig med det. Och ert badrum nedan är ju så fint. Fiffigt med den "instängda" byrån där också *s*.
Ha en riktigt bra vecka.
Kram Elzie

This is Kia sa...

Jättesött. Benen på skrivbordet är ju underbara. Lycka till med måladet, väntar med spänning för att se resultatet.

kramar Kia

Maria sa...

Hej Sussie!

Vad bra att du fortsätter. Jag har haft tanken ett par gånger själv..det tar mycket tid och man har ständigt dåligt samvete att man inte hinner besöka alla fina sidor och lägga kommentarer.

Vilket underbart skrivbord...härliga former!!!

Ha det bäst!
Kramar maria

Tonje sa...

wow det var virkelig nydelig...så flott det kommer til å bli når du har fått malt og gjordt det ferdig=)

MiaMaria sa...

Håller fulllständigt med vilket ljuvligt skrivbord med sina underbara ben....förstår att du föll för denna vackra skapelse....

HA´det så gott!
Miamaria

linnea-maria sa...

Nog var väl skrivbordet märkvärdigt! Vilka svängda ben. När du har farit fram med penseln så kommer det vara alldeles underbart /linnea-maria

Hannele på Hisingen sa...

jag räddade också ett liknande skrivbord från garaget, men måladet inte. Liknande ny i affären kostar ett par tusen.

Malin - I min trädgård sa...

Men det där kommer ju bli jättevackert! Vilken potential!

Kikar runt här och gillar verkligen det du visar upp. Fina grejer!

Hopaps det är okej att jag länkar till dig!

Anonym sa...

Skrivbordet kommer att bli kanonfint med lite färg.
Och jag är ny bloggare o har inte alls förstått detta med länkar ska kolla in det lite nu

Må gott

Jes/Vita villa vila sa...

Underbart skrivbord!

Kul att se vad du har för projekt för dig! ☺

Kram Jes

MormorRuthsAnn sa...

Vad smakfullt du har målat det! Har du bestämt var det skall få bo i ditt hus? Eller kanske dottern din har ändrat sig???

Kram Ann

ps: ser att maken har varit inne och kommenterat, har du någon IT-relaterad fråga så fråga honom, jag lovar att du får svar. Han älskar det där med 1 & 0:or.

Ankan sa...

Det var ett vackert skrivbord. Gillar de där svängda benen! Ett sånt skulle jag gärna sitta och arbeta vid./Kramar

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Åhh du..det var ett fint skrivbord..och finare blir det säkert då du fixat till det..
Tack för påhälsningen hos mig..vet du..jag har faktiskt saknat dig..men tänkt att du har så mycket nu med renovering o allt...
Själv är jag sjuk i värsta influensan...så det blir inte mycket bloggande för mig...nya inlägg gör jag , men sen orkar jag inte blogga så mycket mer..men jag kommer igen sen..
Kram Anette

Anonym sa...

Oj oj oj vilket fint hus du har! Hörde talas om din blogg ryktesvägen och är jätteimponerad. Tänk att det finns så duktiga inredare alldeles i närheten utan att man vet om det... inte omöjligt att jag ringer dig nån dag :-)
/Karina

Husbilsresan sa...

Gud,vicket vackert skrivbord....det blir spännande att se det när det blir målat och klart.Då kommer nog dottern att ångra sig ska du se *hihi*
HA det gott!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Bordet kommer att bli jättefint så händiga som ni verkar vara! Hittade din blogg pga ditt inlägg om trasmattor förra sommaren. Superfina! Särskilt gillade jag ripsmattan som du hade köpt på skolresa. Jag är tokig i trasmattor och har precis börjat väva och blogga om dem.
Lycka till med målningen!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Tycker absolut också att det bordet har STOOOOR potential!!!!

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

Annas Vita Hjärtan sa...

FINT skrivbord. Jag har ett liknande i butiken som jag målat vitt, det blev super bra.
Kram Anna

Sallys hus sa...

Hallå!
Vilket skrivbord!!!
Jag älskar de svängda benen....
såå fint!

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Anonym sa...

Otroligt fint skrivbord. Är själv ute efter ett liknande men är svårt att hitta.
metrobloggen.se/piffaochpuffa
Kram Anette

Solveig sa...

Utrolig fint bord! Super blogg:)