- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


tisdag 19 juni 2007

Näsan upp i vädret

Idag tänkte jag visa hur det ser ut ovanför våra fönster och dörrar. Upptäckte att jag har väldigt få gardiner, speciellt på sommaren. Maken har gjort så fina lister och överstycken att det inte alltid behövs gardiner.
Sätt upp näsan, böj nacken och kom och titta!



Det är svårt att ta kort mot ett ljusinsläpp, men det här är hallen. Kanske syns det bättre om jag tar en bild på närmare håll...

Mja, helheten går förlorad, men...


Runt dörren in till salen från hallen har maken klätt halva plaströr med kvartslist. Resultatet syns här:
Här borde det väl gå att visa en helhetsbild i allafall...
Om vi sedan kliver över tröskeln in i salen har maken gått loss ordentligt! Här var det lister och överstycken och kornischer för fulla muggar:


Tittar man riktigt noga ser man att rosettbården på väggen går igen på överstycket.


På nästa bild syns bården på väggen bättre. Och så syns byggandet av den stora glasverandan på baksidan utanför fönstret...
Till sist en liten detaljbild från hörnskåpet i köket.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh så fantastisk nydelig!!!!!

Er jo bare en drømm å ha slikt fint listverk!!!!

Interiørhuset sa...

åh...for noen nydelige detaljer dere har i deres vakre hus=) Det er som å se bilder fra ett slott=) Virkelig vakkert=)

Skatan sa...

Nej men kära nån vad han har arbetat! Så himla fint ni har det...jädran också!Ja du, det var det där med att låna ut honom...?

Svar till: Skrotmaja

Elzie sa...

Det var värst vad maken arbetat på. Fint blev det också.
Kram Elzie

Ina sa...

Hej! Guuud vad fina lister och detaljer!!! Är din man snickare i vilket fall som helstså är han duktig på det han gör? Ni har det verkligen hur fint som helst!!
Kram Ina

♥ Pia... sa...

Du milde tid...jag kan inte få låna maken ett tag??:)ja det var kanonsnyggt...PIAhallo ja jag ser att fler ville lånan...hehe...skicka runten du...

Signe sa...

Wow, jag tror jag dör...det var de vackraste dörrdekorationer jag sett!..Pampiga och vackra! Det är ju så fint med små glasrutor ovanför ytterdörren oxå!..Superfina överstycken ovanför fönstren..är de som kornischer så man kan ha gardiner under dom lr? Hörnskåpet i köket är ju superfint oxå! ..det är så fint med sockerbitslist lr va det heter! :)

Anonym sa...

Hej Sussi.
Det är skoj att läsa din blogg. Ha en trevlig midsommar. Kram Moster Marianne

♥Linda♥ sa...

Stämmer in i lovorden... Åhhh, vad fint! Håll hårt i den händige mannen, sån'a växer inte på träd...Måste titta en stund till innan jag går vidare...
Kram Linda

♥Linda♥ sa...

Stämmer in i lovorden... Åhhh, vad fint! Håll hårt i den händige mannen, sån'a växer inte på träd...Måste titta en stund till innan jag går vidare...
Kram Linda

Granne med Selma sa...

Svar till Signe:
Kunde inte komma åt din blogg så jag hoppas du läser svaret här:
Ja, man kan hänga gardiner under kornischerna. Det sitter vanlig rundstav bakom. Fiffigt värre :-)
/Sussie

Tingeltangel sa...

Jag måste också sucka lite. Åh, så vackert det är. Och vilket imponerande arbete. Hela ert hem ser underbart ut. Punschverandan är så ljuvlig.

LantlivsAnette sa...

Åhh fy tusan...gud så vackert..vilken händig man du har som kan göra nåt så vackert..riktigt pampigt måste jag säga...spännande med glasverandan som ni bygger...när får vi följa det bygget ? Kram

Nygammalt sa...

Vad pampigt det ser ut, verkligen tjusigt! Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Vad fint ni bor!=)

Maria sa...

Vilka vackra detaljer och snickerier... vad duktig han är maken din.
jag har svarat på din fråga om vinjettbildebn på min sida.

Kramar Maria

Hem och Lycka sa...

Ååå, men du, vad supervackert!!

Anonym sa...

Hej på dig!! Jag vet ju att det, om möjligt, är ännu finare i verkligheten!! Ert hus är en dröm - alltså ni har gjort det till en dröm. Fantastiskt vackert! (Du måste visa tallkotten också!)Hoppas ni får en mysig midsommar. Kram från Maria

Madicken sa...

Ohhh, vad vackert! Var köper man sådana fina lister och dekorationer? Finns det att köpa verkligen? Det har jag nog inte sett någonstanns! Är mycket intresserad! Kram!

LantlivsAnette sa...

Hej igen ! Ja visst är det fint tyget på min lampa...det är en färdig lampkjol..jag har inte sytt det själv utan jag har köpt den på en underbar butik i Stockholm Ambiance...den ligger alldeles vid Drottninggatan ..nedanför Indiska...har du varit där nångång ? Kram

Stina sa...

Nä, men där vill ju jag bo...
Puss

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Det låter som om din make har en möjlighet att öppna företag :) jättefint! tänk om en annan skulle ha ett sådant hem....mmm drömma kan man! kram

Madicken sa...

Okej...då är det bara att börja en snickarkurs då! ;o) Maken din vill inte hålla i en???

Kram

Elzie sa...

Hej Granne!
Glömde ju fråga dig om det går bra att jag länkar till dig?
Kram Elzie

Anonym sa...

Jisses så fint... blir riktigt avis :)

Jennyshemochharmoni sa...

Det är otroligt vackert och vilket jobb han har lagt ner! *myser* Ert hus är något utöver det vanliga. Jag bara älskar det :) Ha en jätteskön midsommarhelg! KRAM

Anonym sa...

Hmm..såg ditt svar på min fråga! Konstigt att du inte kom åt min blogg men kanske jag skrev som google/blogger och då går d inte. Får se nu då hur det kommer att se ut! :)
/designe.blogg.se

Anonym sa...

NYYYYYYYYYYDELIG, bare elsker slikt listverk, så den drømmen lever videre... Vakkert, så heldig du er som har det så flott:)) Ha en fin midtsommerhelg;)