- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


lördag 9 juni 2007

9 juni 2007

31 grader visar termometern. Tur att bilen har luftkonditionering! Maken och jag tog en tripp till Karlstad idag med siktet inställt på kakelaffär. Golv skulle köpas till badrummet som är under renovering. Hittade jättefint golv med skifferkänsla. Bilder kommer senare.

Hade också fått tips om en riktigt mysig inredningsaffär som ligger vid gamla regementet i Karlstad och DIT ville jag naturligtvis styra kosan. Handlade både lyktor, blommor och ljus. Bra service och jättefina saker! Dit åker vi snart igen. Tack Maria för tipset!

Besökte även en annan affär där jag hittade en liten fågelholk. Söt och en "måste bara ha-grej". Pysselnerven stimulerades och ikväll ska jag plantera och göra iordning vid uteplatsen. Om du är nyfiken på hur det blev är du välkommen tillbaka imorgon.






Visst är den bara för söt!










Zinkhjärtana som jag och syrran gjorde inför jul, hänger fortfarande kvar i busken. Passar perfekt ihop med fågelholken.












Här ska planteras!












Sen ska vi ta en fika och bara slappa i sommarkvällen!








10 kommentarer:

Anonym sa...

Helt otroligt vackert hem ni har! Hit återkommer jag gärna igen!

Susanna

Granne med Selma sa...

Va, kul att du tittade in! Välkommen tillbaka!

Stina sa...

Så fint det är.
Menar du utebilden så kommer den från Escape...en inredningsfirma. Kram

Anonym sa...

Vilket mysigt hus ni har... Glasverandan är ju uuunderbar!!

Granne med Selma sa...

Tack för snbbt svar Hemma på landet! Härligt med hjälpsamhet.

Kul att du tittade in Sofia! besökte din blogg och förälskade mig i din bod.

Ha det bäst allihop!

LantlivsAnette sa...

Tack för att du kikat in hos mig..men du har ju för underbart...sååå vackert..roligt att jag hittade dig..lägger dig genast till mina favoriter...måste kika igenom din blogg lite bättre..Kram

Granne med Selma sa...

Tack Lantlivsanette! Kul med kompisar i bloggvärlden - och du - har dig bland mina favoriter också :-)

♥ Pia... sa...

hej...blev lite nyfikenpå dej....först hajjade jag till..granne med selma? va , tänkte jag min granne?..näää det stämmer inte...hihi..ska förklara...jag har en hund som heter selma...så i min enfald så tänkte jag på MIN granne......men DET finns ju fler som kan använda mamnet SELMA eller hur?...jaj hur som helst... så har du ett jättefint hus ,verandan ska vi inte tala om...inredningsmässigt kanonfin...ska blir kul att följa ditt hem....ha det så bra...PIA

Milly sa...

vilket sött pippi-bo :) ska bli spännande att få se hur fint du gjort det, kommer igen!

Granne med Selma sa...

Jag hoppas du orkar vänta ett tag. Blev inte riktigt så där urtjusigt som jag ville på stört...