- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


onsdag 6 juni 2007

6 juni 2007

Svenska flaggans dag innebär födelsedag inom familjen och ledigt.Hade tänkt sova länge i morse, men blev väckt av en geting som trasslat in sig i sänghimlen. Lika bra att stiga upp tidigt.

Hämtade ett gammalt fönster i uthuset när jag matade hönorna och började putsa och feja. Knåpade ihop en girlang av liguster (eller heter det lugister? Det heter i allafall INTE ligister...) och hängde upp som dekoration. Älskar mässing och ställde ihop ett stilleben av dessa saker tillsammans med fönstret. Det blev ganska fint tycker jag.

Lägger ut några andra bilder från kökskammaren också, så får ni se hela rummet.




En av sju kakelugnar. Turligt nog fungerar alla.




Hittade en gammal bänk på aktion som jag fick för 20 kronor. Den har fått bli stereobänk.


Kökssoffan har en släkting till Raymond gjort. Stolarna stod i uthuset i flera år innan jag kom mig för att måla dem vita. Drömmen är att hitta samma stolar som står vid bordet med det gamla fönstret på. Tills så sker får dessa duga.



Jag älskar änglar. Men de får inte vara för söta eller massproducerade. Den här ängeln är av glas och gjord av glaskonstnären Inga-Lena Klenell.



Så ser kökskammaren ut hemma hos oss. Tack för att du tittade in!






1 kommentar:

Jennyshemochharmoni sa...

Åååå vilket underbart rum. Det verkar vara en sådan öppen planlösnning och mycket ljus i ditt hem. Hoppas vi får se fler bilder. Jag bara älskar det! Otrolgit inspirerande :)